dimarts, 13 de desembre del 2011

Timo Tolkki:''Es possible que deixi la música''



El que va ser líder de Stratovarius, Timo Tolkki, i fins fa poc guitarrista i fundador de Symfonia, ha publicat a travès del seu facebook: http://www.facebook.com/notes/timo-tolkki/time-to-rest-and-some-ithoughts/254833234572055 en el que anuncia que abandona la música.

Sembla ser que el detonant ha sigut el poc èxit i les frustracions que ha tingut amb la banda Symfonia, la seva última banda-projecte formada per ell mateix, André Matos (ANGRA, SHAMAN, VIPER) a les veus; Jari Kainulainen (STRATOVARIUS, EVERGREY) al baix; Mikko HÄRKIN (SONATA ARCTICA, KOTIPELTO) al teclat; i Uli Kusch (MASTERPLAN, HELLOWEEN) a la bateria

"Tot va començar amb un pastís. Vaig creure que podia ser alguna Brimo tipus diví, sobretot quan dos seguidors em van regalar un pastís de SYMFONIA després de l'últim xou de la gira sud-americana, després de dormir tres nits a Santiago de Xile en un fred motel barat amb murs grisos de formigó que semblava més aviat una presó, i volar després 28 hores cap a un altre continent per tocar en sales amb un públic entre 100 i 350 persones. El pastís em deia: 'Hey, Timo, no ho veus?: Això s'ha acabat.' Aquí vaig començar a reconsiderar tota la meva carrera com a músic. Això va ocórrer al juny ".

Després, en aquest llarg comunicat, explica les dificultats de seguir endavant amb SYMFONIA. Andre Matos no es comprometia si la banda no donava rendibilitat, Uli Kusch va estar entrant i sortint de la formació per un problema a la mà, a més de demanar més diners si hi hauria un segon disc. A tot això es va sumar les pobres vendes del disc i les pèssimes contractacions per als festivals en l'estiu de l'2012. Aquí, Timm Tolkki va decidir deixar-ho:

"No tenia cap sentit intentar conquerir el món del metall quan era obvi que no hi havia interès. No vull que em malinterpreti, no hi ha res de dolent en això. Després vaig pensar en la meva carrera: uns 3.000 concerts, 20 anys, 20 discos, produccions, clínics, viatges i gires, em vaig adonar que ja havia fet molt ".

I no cal oblidar la malaltia de Tolkki, un trastorn bipolar on l'estrès i els viatges no li facilita una vida fàcil: "Molts sabeu que pateixo d'un desordre bipolar, una de les pitjors malalties mentals, però amb una medicació i portant una vida tranquil·la i sense estrès, la malaltia encara que no pugui ser guarida, pot estar controlada. "

Tolkki s'acomiada agraint a tots els que li han donat suport, i afirma que en principi, no tornarà a gravar cap disc:

"Només em queda dir que és possible que no torni a gravar cap disc. Suposo que per a molts, això serà un alleujament. [...] No sé que em depararà el futur, però vull donar-li les gràcies a tots per aquests 22 anys ".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada