dimecres, 30 de novembre del 2011

Rosendo:1985-2011

Rosendo, mostrant el disc: El endemico embustero y el incauto pertinaz (2007)


El dia 5 de desembre s'edita un box set amb els 14 discs en estudi de Rosendo i que també incloura el DVD del concert que va celebrar al palau sant Jordi de Barcelona el mes de maig.

"Aquest és el balanç de 26 anys de treball, afortunadament, bastant actius. Potser no tot el rendibles que m'hagués agradat, però que m'han servit per seguir al peu del canó; seguir component, gravant i actuant per arribar a gent molt jove que veig des de l'escenari i que em donen una jovialitat que gairebé no me la puc creure.

La recopilació de tot el material d'estudi és una idea que tenia des de fa temps. No li he donat massa voltes. L'assumpte era trobar el moment adequat per fer una cosa així. El fet de tenir ganes i material per fer discs nous ha anat posposant aquest treball perquè, sóc de l'opinió que l'actualitat és sempre el més sa i el que més ve de gust. Aquest llançament em proporciona un any addicional de relax i de "vidilla" per no compondre i airejar una mica perquè, com deia en l'últim disc, "Me cuesta llegar al estribillo".

Però hi ha gent jove que potser no conegui bé la primera etapa. És veritat que amb Internet ràpidament es posen al dia, però crec que és un detall tenir tota la discografia en aquest format, amb les caixes i llibrets originals i l'afegit del DVD del Palau que és un gran gust ... veure al Palau per dins rebentant de rock and roll ... un esdeveniment molt especial en la meva carrera ".


Els quatre primers discs de Rosendo en solitari


Sorpreses i crítiques

"En preparar tot aquest material m'he emportat sorpreses. Hi ha cançons que ja no les tens en la memòria. Aquestes cançons, al redescobrir-les, són les que més alegries et donen i em sento satisfet al mirar enrere i veure que tinc una col · lecció d'unes dues-centes cançons que transmeten la intenció que tenia a l'hora de fer-les.

Sóc autocrític però no ho vaig explicant per tot arreu. Tinc unes quantes "gambes" que m'han dolgut quan he estat conscient d'elles però, no tinc res de què avergonyir-me. Crec que la gent valora la meva discreció i el meu sentit de la intimitat, no anar mostrant les vergonyes quan no vénen al cas. Em deixo portar per l'instint i la temptació d '"estar a l'aparador" no va amb mi.

En tants anys de treball he rebut crítiques de les que sóc molt conscient. Quan he sentit opinions sensates, que són certes encara que et facin mal, les he apuntat i les he tingut presents. Aquestes són les ferides que em van conformant com a persona i com professional ".


Rosendo durant una actuació


Estil i tècnica

"El meu plantejament ha estat sempre fer la música que m'agrada. Com que no he estudiat música tinc una tècnica, una forma de treballar, que no sé si és bona o dolenta, però és meva. M'he fixat en models com Rory Gallagher, com Eric Clapton; gent que m'ha demostrat que hi ha una forma de treballar de debò, que el més important és creure en el que fas i convèncer a tothom encara que sigui a base de cops de cap ".


Col.legues i còmplices

"Molt poques vegades he tingut enfrontaments amb la gent amb la qual he tocat. Hi ha hagut separacions perquè els caràcters no eren compatibles. Com que no he estudiat mai, la meva única escola és la relació que he tingut amb la gent amb la qual he tocat.

Tinc bons records de Jose Carlos i Chiqui en l'etapa de ÑU. De Leño què diré ... va ser l'etapa de la meva vida que m'ha posat on sóc ara i el meu record és afectuós i d'absolut agraïment. Gustavo Di Nobile i Miguel A. Jiménez van ser molt a prop quan vaig començar la meva carrera en solitari.

L'etapa final amb Rafa Vegas i Mariano Montero i amb Eugenio Muñoz espero que duri molt temps perquè ens sentim molt bé i encara que hi ha hagut ''peloteras'', el que ens uneix i ens preocupa és la música, l'escenari i el grup ... i ens sentim molt bé. És veritat que alguna vegada he pensat incorporar una altra vegada els teclats; ficar un altre guitarrista perquè jo ja em començo a sentir gran quan passo tantes hores a l'escenari amb la guitarra i cantant. Però veig que el resultat és molt sa i que un trio crida l'atenció. Quan sona bé i quan s'empasta té una energia molt especial.


Cançons estimades

"Les cançons són com filles molt estimades. Alguns temes més relaxats que he compost, han passat desapercebuts i és una pena perquè tenen molt" feeling ". Recordo: ''Tus ojos"(Listos para la Reconversión.1996) que ho vaig gravar amb un harmònium i no tinc ni idea de tocar el teclat. Són dos acords, però el que diu la cançó és molt de veritat, molt de dins. Hi ha cançons com "Del Pulmón" (Jugar al Gua.1988), "yo también" (La Tortuga.1992), De nada más
(A lasLombrices.1987) i unes quantes de mig temps que tenen molt sentiment i que ningú ha donat un duro per elles. Algunes Les vaig a recuperar per a la propera gira de teatres que estem preparant. Tornaran a sonar perquè crec que són les millors cançons que he fet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada